HRM-system
Få full kontroll på HRM med vår komplette løsning for lønn og HR-administrasjon for store offentlige og private virksomheter.
Hva løser et HRM-system?
Et lønn og HR-system (også kalt HRM-system) brukes av virksomheter for å samle og strukturere informasjon om sine ansatte på ett sted.
Systemene hjelper til med å innhente, vedlikeholde og prosessere data rundt medarbeidere og lønn i organisasjonen. Det gir også systemstøtte og kan automatisere administrative prosesser som er knyttet til HR.
Visma Enterprise har HRM-system som passer alle typer virksomheter.
Hva er viktig i et lønn- og HR-system?
Et godt HRM-system gjør at dere bruker mindre tid på administrasjon og mer tid på gode arbeidsprosesser og bedre arbeidsflyt.
Med et HRM-system fra Visma får dere:
Fordeler med et skybasert HRM-system fra Visma
Sikkerhet
Med en skybasert HRM-løsning slipper du å drifte, vedlikeholde og videreutvikle løsningen. Det gjør vi for dere sikkert i skyen.
Alltid oppdatert
Alltid siste versjon av HRM-systemet ditt. Det betyr at brukerne av en skybasert løsning alltid vil ha en oppdatert og tilgjengelig løsning.
Tilgjengelig
Uansett hvor du befinner deg, eller hvilken enhet du bruker (nettbrett, mobil eller datamaskin).
Jobb smartere med HR og lønn
Virksomheter som kontinuerlig endrer og utvikler seg er avhengig av at informasjonen flyter så strømlinjeformet som mulig på tvers i organisasjonen. Det ligger derfor store fordeler i å strukturere og automatisere en rekke oppgaver i et samlende system.
Våre HRM-systemer tilbyr sømløs integrasjon som gir både HR- og lønnsavdelingen tilgang til oppdatert og korrekt informasjon om alle ansatte. Slik kan alle administrative oppgaver knyttet til HR og lønn håndteres på en profesjonell og effektiv måte.
Løsningene er modulbaserte, og kan derfor skreddersys hver enkelt virksomhet. I tillegg til dyp og bred funksjonalitet, er våre løsninger nøye tilpasset det offentlige regelverket. Derfor brukes våre løsninger av større virksomheter med strenge krav og komplekse behov.
Bedre arbeidsflyt med selvbetjeningsløsninger
For store og komplekse virksomheter er en rekke arbeidsprosesser med HR og lønn tidkrevende og kostbare. Bruk av velfungerende selvbetjeningsløsninger gir store fordeler for både ledere og medarbeidere.
Ved hjelp av selvbetjeningsfunksjonalitet reduserer du dobbeltregistrering og minimere tiden som brukes av personalet til daglig administrasjon. Involvering av ansatte gir bedre styring og ledelse, bedre arbeidsflyt og kan fjerne flaskehalsene i din virksomhet.
Integrer ressursstyringen med HRM-systemet
Bemanningsplanlegging og håndtering av vikaradministrasjon er tidkrevende og det kan være vanskelig å få et godt overblikk.
Styr virksomheten på en oversiktlig og effektiv måte med løsninger som håndterer kompliserte arbeidsprosesser knyttet til ressursstyring.
Enklere rapportering og analyse
Våre HRM-systemer tilrettelegger for gode prosesser som sikrer god datakvalitet. Med all informasjon om medarbeiderne i ett system kan du enklere ta ut pålitelige analyser og rapporter, og få innsikten du trenger til å ta de riktige beslutningene.
Ofte stilte spørsmål om HRM-system
Begrepene "lønn- og HR-system" og "HRM-system" benyttes på tvers av hverandre, derfor nevnes begge i spørsmålene nedenfor.
Vi tilbyr to skybaserte lønn og HR-systemer: Enterprise Plus HRM og Multi.
Visma Enterprise Plus HRM er en del av et større ERP-suite som også dekker behov innen økonomi og innkjøp. Denne HRM-løsningen passer for kommunale og store private virksomheter.
Multi er et skybasert lønn- og HR-system som kan tilpasses etter behov. Det brukes av kommunale, offentlige og private virksomheter som har mer enn 200 ansatte. Multi kan enkelt integreres mot andre tredjepartssystemer som økonomisystemer og strategiske HR-systemer.
- Analysere hvilke behov din virksomhet har og hvilke ressurser som kreves for å innføre/bytte et lønn- og HR-system.
- Hva trenger dere? Hva må dere ha, hva bør dere ha og hva er bare fint å ha? Hvilke ressurser mangler dere i en slik prosess?
- Lage en kravspesifikasjon som tydelig beskriver hva virksomheten din må ha og bør ha.
- Definer hvilke kriterier som er viktig og avgjørende for dere før dere kontakter leverandører. Er det viktig at det er skybasert? At de befinner seg i Norge og alltid er oppdatert på norske lover og regler? Har gode sikkerhetsrutiner? At de har gode referanser?
- Kartlegge markedet og kontakt leverandører for å få innsikt og høre hva de tilbyr.
- Du har alltid siste versjon av systemet. Det betyr at brukerne av en skybasert løsning alltid vil ha en oppdatert og tilgjengelig løsning. Uansett hvor du befinner deg, eller hvilken enhet du bruker (nettbrett, mobil eller datamaskin). Slik blir det rask vei fra idé til implementering.
- Med en skybasert løsning slipper du å drifte, vedlikeholde og videreutvikle løsningen. Det tar vi oss av. Du slipper også å ha egne ressurser for å holde orden på dette. Vi drifter vedlikehold og sørger for at løsningen er sikker.
- Du velger en løsning som kan moderniseres i takt med tiden og ny utvikling. Utviklingen og teknologien skjer nå i skyen.
- Mulighet for eksport og import av dataene. For eksempel:
- Eksportere: ansattdata, stillinger/roller, fullmakter, organisasjonsstruktur, lønnsarter, lønnsslipper
- Importere: variable og faste lønnstransaksjoner
- Mot offentlige tjenester som for eksempel NAV, Altinn og folkeregisteret.
- Mot tredjepartsløsninger.
Vi har dedikerte ansatte som sørger for å beskytte og oppdatere Lønn og HR-løsningene, mens du kan bruke tiden på å sørge for gode sikkerhetsrutiner og arbeidsprosesser samt god opplæring av de ansatte.
Vår høyeste prioritet er å sikre at informasjonen til våre kunder er trygg og godt ivaretatt. Visma har utviklet en felles sikkerhetsprotokoll, Visma Application Security Program (VASP), som innebærer at alle våre tjenester kontinuerlig analyseres og overvåkes for å fange opp eventuelle avvik fra sikkerhetsprotokollen.
Kontakt oss!
Vil du vite mer om våre løsninger? Fyll ut skjemaet, så hører du fra oss.